Известие

Collapse
No announcement yet.

Ниво на масло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    в друга тема е дискутирано, ето линк към темата, ако наистина провяваш интерес.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
      в друга тема е дискутирано, ето линк към темата, ако наистина провяваш интерес.
      Не работи
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #18
        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=85824

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
          Не го приемай като заяждане, но все пак не ми отговори в качеството на какъв препоръчваш разни неща така уверено, за да мога аз и другите да ти се доверим?
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #20
            О.К., Lordliness, ползвам форума като обикновен потребител, както аз, така и ти, както и всички други които са се регистрирали тук.

            В отговор на въпроса ти желая да споделям информация базирана на скромния ми опит и познания и то само по теми, с които съм наясно. Всеки сам за себе си може да провери информацията колко е достоверна и да реши какво да прави. За това е и форума всъщност, за да се дискутират различни гледни точки.

            А да, предполагам най-важното, е че аз не желая да съм форумен майстор.

            За мен предизвикателството е всеки човек сам да може да вземе информирано решение.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              А кое е правилното масло за 2,4 JTD?
              5W50-много добре ми се отразява на маторя и турбинката
              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                О.К., Lordliness, ползвам форума като обикновен потребител, както аз, така и ти, както и всички други които са се регистрирали тук.

                В отговор на въпроса ти желая да споделям информация базирана на скромния ми опит и познания и то само по теми, с които съм наясно. Всеки сам за себе си може да провери информацията колко е достоверна и да реши какво да прави. За това е и форума всъщност, за да се дискутират различни гледни точки.

                А да, предполагам най-важното, е че аз не желая да съм форумен майстор.

                За мен предизвикателството е всеки човек сам да може да вземе информирано решение.
                Да, но технологиите вече са толкова унифицирани, че водещите марки на практика правят почти едно и също.
                Карам дизела с Лики Моли 10W40 от години, винаги и на всичките си коли слагам Филтрон, маслени , въздушни, горивни. Означава ли, че те не са правилните?
                И купувам единствено от официални вносители.
                Никога не съм правил ремонт на двигател заради некачествени или неправилни течности.
                Ако скромния ти опит се базира само на лични коли, то той е твърде малък вероятно за да бъде еталон и да го приемаме сериозно.
                Разбира се може да пишеш каквото пожелаеш, но ти препоръчваш с размах и увереност на експерт, което май не е така.
                Затова и попитах.

                ---------- Post added at 11:40 ---------- Previous post was at 11:34 ----------

                Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                5W50-много добре ми се отразява на маторя и турбинката
                моята турбина не я чувам въобще, все едно няма, дано изкара още дълго
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:46.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #23
                  Всичките ми филтри са Filtron. С това масло и такива филтри вече трета смяна. На баща ми колата( Stilo 1,9 jtd ) също се налива такова масло и филтри на Filtron вече 5та или 6та смяна.
                  156 SW sigpic 1,9 JTD

                  Comment


                  • #24
                    Колега, Lordliness, дали съм експерт или не съм е без значение при положение, че съветите които давам са информативни. А ако искаш точна експертиза ще са необходими замервания.

                    Относно решението което си взел, доколкото съм разбрал е икономия от ефективност. За такова решение производителя е препоръчал чрез издаване на унифицирани стандарти какви ГСМ да се използват и на какъв интервал да се подменят.
                    Всяко отклонение от стандартите води до намаляване на ефекта на икономията (следователно и ефективността се нарушава).
                    Никой не може да ти забрани да опитваш!
                    Аз също опитвам, но избирам първо да разбера защо производителя е указал нещо си.

                    FILTRON е хубава марка, води се най-доброто от ниския клас резервни части, като само ще допълня, че е качеството им е по-добро сравнено с други уж немски марки. Толкова за филтрите.

                    Маслата са много и различни, в този бранш е огромен хаос, тук са важни конкретни технически параметри. SAE не може да реши редица нововъзникнали пробелми и до 2000г. е тотална дезинформация, API създават нормативна база за маслата, но тя е много търговски ориентирана, а след 2000г. са въведни още нови станадрти от ACEA, JASO, както и някои автомобилни производители си имат свои стандарти.

                    В зависимост от стила на шофиране една препоръка може да е задоволителна или недостатъчно задоволителна. Метода проба/грешка винаги дава резултат, разбира се когато е неточен критерия за оценка резултата може да бъде и удоволетворяващ нуждите.
                    Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 13:20.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                      Колега, Lordliness, дали съм експерт или не съм е без значение при положение, че съветите които давам са информативни. А ако искаш точна експертиза ще са необходими замервания.

                      Относно решението което си взел, доколкото съм разбрал е икономия от ефективност. За такова решение производителя е препоръчал чрез издаване на унифицирани стандарти какви ГСМ да се използват и на какъв интервал да се подменят.
                      Всяко отклонение от стандартите води до намаляване на ефекта на икономията (следователно и ефективността се нарушава).
                      Никой не може да ти забрани да опитваш!
                      Аз също опитвам, но избирам първо да разбера защо производителя е указал нещо си.

                      FILTRON е хубава марка, води се най-доброто от ниския клас резервни части, като само ще допълня, че е качеството им е по-добро сравнено с други уж немски марки. Толкова за филтрите.

                      Маслата са много и различни, в този бранш е огромен хаос, тук са важни конкретни технически параметри. SAE не може да реши редица нововъзникнали пробелми и до 2000г. е тотална дезинформация, API създават нормативна база за маслата, но тя е много търговски ориентирана, а след 2000г. са въведни още нови станадрти от ACEA, JASO, както и някои автомобилни производители си имат свои стандарти.

                      В зависимост от стила на шофиране една препоръка може да е задоволителна или недостатъчно задоволителна. Метода проба/грешка винаги дава резултат, разбира се когато е неточен критерия за оценка резултата може да бъде и удоволетворяващ нуждите.

                      Добре , бих казал много добре. Да говориш много без да казваш нищо е изкуство.
                      Кой казва, че филтрон е нисък клас.
                      Как определяш ти лично качеството и работата на един маслен филтър, най обикновен.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                        И защото този датчик за налягане е закачен на масления филтър, така причините за проблема, които описва колегата са съвсем тривиални. Има бай-пас клапан във филтъра, и когато маслото не е с достатъчен вискозитет или филтъра е задръстен, този клапан служи да пропусне маслото към маслената магистрала без то да минава през филтъра. В тази ситуация датчика отчита ниско налягане и дава аларма на борд компютъра.
                        А с проверка на щеката за ниво има масло да те удави.
                        Ако долееш около литър ново масло, проблема ще изчезне за кратко. Препоръчвам смяна на масло+филтър.
                        Тотално грешно мнение.
                        Дори не знаеш къде стои датчика за налягането...

                        Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                        ...и да уточня, че правилното масло за AR156 1.9JTDm е 5W40 ACEA A3/B4. Сложи си и хубав филтър, препоръчвам FRAM.
                        Това съвсем не е така.
                        Last edited by BO; d.m.y г., 14:30.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #27
                          колега BO, а ти щом знеш би ли споделил каквото знаеш?

                          колега Lordness, ако имаш възможност разгледай един маслен филтър на FILTRON и един маслен филтър на FRAM, сам ще се сдобиеш с представа за разликите. Колкото и да изпиша все ще са празни приаказки, нали?!
                          Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 15:34.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                            колега BO, а ти щом знеш би ли споделил каквото знаеш?

                            колега Lordness, ако имаш възможност разгледай един маслен филтър на FILTRON и един маслен филтър на FRAM, сам ще се сдобиеш с представа за разликите. Колкото и да изпиша все ще са празни приаказки, нали?!
                            Да се съди само визуално за качество не е много коректно. Има метал, филтърна хартия и малко гума. Така като го гледаш може ли да прецениш колко микрона е филтриращия елемент или на какво налягане сработват клапаните.
                            Ако приемем, че имаш кола от 20 години си сменил масло и филтри между 20 и 40 пъти. Което е малко и е заблуждаващо да препоръчваш. Може примерно да кажеш сложих два пъти филтър фрам и от това масло и съм доволен- мотора не се счупи.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #29
                              ДА, съгласен съм с теб, относно преценката за качество по този начин, както ти предлагам, то тя е на база субективни фактори. Но все пак, ако решиш да ги сравниш двата филтъра ще можем да обсъдим разликите и в субективните и обективните параметри.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                                ДА, съгласен съм с теб, относно преценката за качество по този начин, както ти предлагам, то тя е на база субективни фактори. Но все пак, ако решиш да ги сравниш двата филтъра ще можем да обсъдим разликите и в субективните и обективните параметри.
                                Любимите ти фрам все пак не са нищо особено. По спомен цените са сравнително ниски, техни филтри се вграждат заводски в някои американски коли. Сравнително голям производител.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X